„Mieć pomysł na kulturę”

„Mieć pomysł na kulturę”

„Mieć pomysł na kulturę”

Wnioskowana kwota (na I etap realizacji projektu): 8000zł

Przyznano kwotę (na I etap realizacji projektu): 8000zł

Zadanie dofinansowane ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Dom Kultury+ Inicjatywy lokalne 2018”

Głównym celem projektu jest zwiększenie zaangażowania Gminnego Ośrodka Kultury w życie mieszkańców gminy Chojnice poprzez odkrywanie i wspieranie ich oddolnych inicjatyw kulturotwórczych.

Zadanie będzie składało się z IV etapów. I etap obejmie działania diagnozujące zasoby kulturotwórcze gminy Chojnice. Wstępną fazą diagnozy będzie przeprowadzane indywidualnych wywiadów pogłębionych, tzw. IDI ( w tym z pracownikami GOK), które będą połączone ze spacerami badawczymi i „objazdami badawczymi” po gminie. Uzupełnieniem będzie też dokumentacja fotograficzna i analiza przestrzeni. W ramach badań zorganizowane będą też warsztaty i spotkania z mieszkańcami oraz animacje skierowane do młodzieży. Spotkania będą organizowane w różnych wsiach gminy Chojnice i skierowane do różnych odbiorców (liderów lokalnych społeczności, seniorów, osób zaangażowanych w życie kulturalne – również zawodowo i liderów młodzieżowych). Celem spotkań będzie zmapowanie lokalnych zasobów kulturotwórczych gminy i wskazanie na najistotniejsze potrzeby mieszkańców. Dodatkowo, spotkania posłużą też przygotowaniu ich uczestników do myślenia o konkursie na inicjatywy lokalne przez ćwiczenia kreatywne i modyfikacje gotowych pomysłów.

Akcje animacyjne dla młodzieży odbędą się w szkołach. Ich celem będzie zachęcenie uczniów z gminy Chojnice (13-16 lat) do wyrażenia opinii na temat ulubionych miejsc, podzielenia się potrzebami i marzeniami oraz definiowania kultury w ogóle.

Dodatkowym elementem badań będą wywiady z dziećmi z gminy Chojnice. Wywiady nagramy (za zgodą rodziców)– film uzupełnieni dokumentację badawczą. Posłuży do zapoznania się potrzebami i marzeniami najmłodszych i ich pojmowaniem kultury. Nagrania będą mogły być inspiracją do inicjatyw mieszkańców skierowanych do dzieci, a powstały filmik (obecnie najpopularniejszy nośnik modelujący informację i jej przepływ) posłuży też do promocji zadania. Wnioski z badań posłużą do opracowania raportu końcowego. Wyniki diagnozy zostaną opublikowane na stronie www i Facebooku GOK i przedstawione  na sesjach w UG. Prócz pełnego raportu powstanie także jego skrócona wersja w postaci ulotki oraz krótki film dokumentujący przebieg badań.

Diagnoza posłuży do realizacji II etapu projektu: ogłoszenia konkursu na najciekawsze inicjatywy lokalne. Zostaną opracowane i udostępnione do wiadomości publicznej zasad wyboru inicjatyw kulturotwórczych - zgodnie z zasadą przejrzystości i równego traktowania podmiotów zgłaszających.

III etap obejmie wybór 3-7 inicjatyw w oparciu o opracowane zasady oraz podanie uzasadnienia ich wyboru do wiadomości publicznej. W ramach etapu IV stworzymy z autorami wybranych inicjatyw plany ich wspólnej realizacji, obejmujące opisy, harmonogram działań, preliminarz wydatków, wskaźniki rezultatu. Inicjatywy te będą realizowane w ramach w drugiej części zadania.

Realizacji projektu będą towarzyszyć działania promocyjne – umożliwi to nie tylko przeprowadzenie zaplanowanych działań, ale też wzmocni rolę Gminnego Ośrodka Kultury w Chojnicach, jako instytucji otwartej na inicjatywy mieszkańców.

Zapisz siędo naszego newslettera!

Do góry

Nasza strona korzysta z plików cookies!Korzystamy z ciasteczek wyłącznie, aby zapewnić właściwe funkcjonowanie strony oraz w celach statystycznych. Możesz w każdej chwili zmienić preferencje ciasteczek dla witryny w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Rozumiem